Deklaracja dostępności

 

Dostępność strony internetowej i aplikacji mobilnych:

VI Liiceum Ogólnokształcące dla Dorosłych w Poznaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie o dostępności ma zastosowanie
do strony internetowej www.6lod.pl.

Oświadczenie sporządzono dnia: 31.12.2021r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data publikacji:

Data publikacji strony internetowej 22.06.2014r.

Status pod względem zgodności z ustawą:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  1. Część plików ( PDF, DOC itp. ) nie jest dostępna cyfrowo.
  2. Część opublikowanych zdjęć i grafik nie posiada opisu alternatywnego.
  3. Mogą się zdarzyć sytuacje, w których linki będą się otwierały w nowym oknie bez uprzedniego informowania użytkownika.
  4. Nie wszystkie opublikowane lub udostępnione materiały wideo posiadają napisy.
  5. Na stronie nie używa się znaczników semantycznych takich jak strong, quote, ins, del.
  6. Nie wszystkie linki zawierają odpowiedni atrybut określający ich przeznaczenie.
  7. Kontrolka dostępności zwiększającą kontrast nie działa na wszystkie elementy serwisu.
  8. Nie wszystkie elementy graficzne zapewniają odpowiedni kontrast z nałożonym tekstem.
  9. Zastosowany mechanizm zmiany rozmiaru czcionki nie ma funkcjonalności stopniowego powiększania.
  10. Nie zawsze, gdy na stronie pojawia się grafika zawierająca elementy znaczące – w tekście okalającym znajdują się wszystkie informacje zawarte w grafice.
  11. Panel dostępności nie daje możliwości usunięcia palety stylów ze strony.
  12. Strona nie zawiera nawigacji ułatwiającej bezpośredni dostęp.
  13. Strona posiada jedynie wyszukiwarkę treści. Nie posiada spisu treści i/lub mapy serwisu.
  14. Strona nie posiada unikatowych nagłówków i etykiet innych niż tytuły stron.
  15. Strona nie posiada linków do stron nadrzędnych.
  16. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

 

Treści niedostępne:

Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.

Niektóre z publikowanych zdjęć nie posiadaj opisu alternatywnego.

Nie działają niektóre funkcje dla użytkowników niepełnosprawnych.

"Wirtualny spacer" nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty ("nadmierne obciążenie" opisane w ustawie o dostępności cyfrowej).

 

Dostępność architektoniczna:

Wejście główne do budynku przez portiernię.

Wyjścia ewakuacyjne znajdują się z tyłu budynku głównego usytuowane na poziomie zero.

Korytarze szerokie bez przeszkód, schody z bezpiecznymi poręczami.

Szkoła nie posiada windy i platform podjazdowych przy schodach.

Brak pochylni i radiowęzła do przekazywania informacji głosowych.

Na dziedzińcu szkoły brak oznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych, ale portier zawsze wskaże takie miejsce.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

W szkole są toalety dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe:

Imię i nazwisko osoby do kontaktu: Kinga Nawrot

E-mail osoby do kontaktu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Telefon kontaktowy: 61 852 46 22

 

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,

  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,

  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania:

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do Dyrektora Zespołu szkół nr.7 im. I.J.Paderewskiego w Poznaniu.

Adres: ul. Krakowska 17a, 61-889 Poznań
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon: 61 852 46 22
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Witryna wykorzystuje pliki cookie, które umożliwiają sprawniejsze korzystanie ze strony. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się na używanie przez nas plików cookie.