Dostępność strony internetowej i aplikacji mobilnych:
VI Liiceum Ogólnokształcące dla Dorosłych w Poznaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie o dostępności ma zastosowanie
do strony internetowej www.6lod.pl.
Oświadczenie sporządzono dnia: 31.12.2021r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data publikacji:
Data publikacji strony internetowej 22.06.2014r.
Status pod względem zgodności z ustawą:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- Część plików ( PDF, DOC itp. ) nie jest dostępna cyfrowo.
- Część opublikowanych zdjęć i grafik nie posiada opisu alternatywnego.
- Mogą się zdarzyć sytuacje, w których linki będą się otwierały w nowym oknie bez uprzedniego informowania użytkownika.
- Nie wszystkie opublikowane lub udostępnione materiały wideo posiadają napisy.
- Na stronie nie używa się znaczników semantycznych takich jak strong, quote, ins, del.
- Nie wszystkie linki zawierają odpowiedni atrybut określający ich przeznaczenie.
- Kontrolka dostępności zwiększającą kontrast nie działa na wszystkie elementy serwisu.
- Nie wszystkie elementy graficzne zapewniają odpowiedni kontrast z nałożonym tekstem.
- Zastosowany mechanizm zmiany rozmiaru czcionki nie ma funkcjonalności stopniowego powiększania.
- Nie zawsze, gdy na stronie pojawia się grafika zawierająca elementy znaczące – w tekście okalającym znajdują się wszystkie informacje zawarte w grafice.
- Panel dostępności nie daje możliwości usunięcia palety stylów ze strony.
- Strona nie zawiera nawigacji ułatwiającej bezpośredni dostęp.
- Strona posiada jedynie wyszukiwarkę treści. Nie posiada spisu treści i/lub mapy serwisu.
- Strona nie posiada unikatowych nagłówków i etykiet innych niż tytuły stron.
- Strona nie posiada linków do stron nadrzędnych.
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Treści niedostępne:
Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.
Niektóre z publikowanych zdjęć nie posiadaj opisu alternatywnego.
Nie działają niektóre funkcje dla użytkowników niepełnosprawnych.
"Wirtualny spacer" nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty ("nadmierne obciążenie" opisane w ustawie o dostępności cyfrowej).
Dostępność architektoniczna:
Wejście główne do budynku przez portiernię.
Wyjścia ewakuacyjne znajdują się z tyłu budynku głównego usytuowane na poziomie zero.
Korytarze szerokie bez przeszkód, schody z bezpiecznymi poręczami.
Szkoła nie posiada windy i platform podjazdowych przy schodach.
Brak pochylni i radiowęzła do przekazywania informacji głosowych.
Na dziedzińcu szkoły brak oznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych, ale portier zawsze wskaże takie miejsce.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W szkole są toalety dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
Imię i nazwisko osoby do kontaktu: Kinga Nawrot
E-mail osoby do kontaktu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon kontaktowy: 61 852 46 22
Każdy ma prawo:
-
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
-
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
-
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
-
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
-
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
-
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania:
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do Dyrektora Zespołu szkół nr.7 im. I.J.Paderewskiego w Poznaniu.
Adres: ul. Krakowska 17a, 61-889 Poznań
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon: 61 852 46 22
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.